Kütüphane Yönergesi
T.C. KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAÅžKANLIÄžI
KÜTÜPHANE YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Åžehit Astsubay Ömer Halisdemir Kütüphanesi’nde verilen hizmetlerin organizasyonu, tanımı, çalışan personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esaslarını oluÅŸturmak amacıyla düzenlenmiÅŸtir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı ve organlarının kanun, kararname, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde görev, yetki ve sorumluluklarını kapsamaktadır.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönerge, 2547 sayılı YükseköÄŸretim Kanunu’nun 51. maddesine göre kurulan idari teÅŸkilatların kuruluÅŸ ve görevlerine iliÅŸkin esaslarını düzenleyen 124 sayılı YükseköÄŸretim Üst KuruluÅŸları ile YükseköÄŸretim Kurumlarının İdari TeÅŸkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararname gereÄŸince ve bu kararname hükümlerine uygun olarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;
- BaÅŸkanlık: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı’nı,
- Bilgi kaynakları: Kütüphane koleksiyonunda bulunan basılı (kitap, dergi, gazete, rapor, Tez vb.) ve elektronik (çevrimiçi veri tabanları, CD, DVD, kaset, vb.) kaynakları,
c) Daire BaÅŸkanı: Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı teÅŸkilatının sevk ve idaresini yapmakla yükümlü en üst yöneticisi, temsilcisi, harcama ve ihale yetkilisini,
ç) DeÄŸiÅŸim öÄŸrencisi: Uluslararası deÄŸiÅŸim programlarıyla (Socrates, Erasmus gibi) Üniversite’ye belirli bir süre için gelen öÄŸrencileri,
- İşlem maliyeti: Bilgi kaynakları saÄŸlama sürecinde yapılan iÅŸlemler için hesaplanan maliyeti,
- Kataloglama: Kütüphanedeki bilgi kaynaklarına belli bir daldaki gereçleri belli bir sistem içinde eriÅŸme imkanına yönelik yer numarası, bibliyografik kimlik bakımından tespit etmeyi,
- KAÖ (ILL -Inter Library Loan ): Kütüphaneler arası ödünç verme iÅŸlemlerini,
- Kullanıcı: Üye olup olmadığına bakılmaksızın kütüphane hizmetleri ve bilgi kaynaklarından yararlanan kiÅŸileri,
- Kütüphaneci: Kitapların ve diÄŸer kayıtlı malzemenin sistematik koleksiyonunu
organize eden, geliÅŸtiren, bakımını yapan ve kütüphaneye gelenlerin
hizmetine sunan kiÅŸiyi,
ı) Ödünç Verme Birimi: Ödünç verme iÅŸlemlerinin yapıldığı yeri,
- Rektörlük: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi RektörlüÄŸü’nü,
- Sistem: Kütüphane otomasyon sistemini,
- Senato: Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Senatosunu,
- Åžube Müdürü: Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı bünyesinde oluÅŸturulan, yönergeye uygun olarak hizmet yürütmek üzere kadrolu veya yazılı olarak görevlendirilen, ÅŸube müdürlüklerini sevk idaresinden sorumlu yöneticiyi,
- Taşınır Kayıt Yetkilisi: Kaynağına ve edinme yöntemine bakılmaksızın kamu idarelerine ait taşınır malların kaydı, muhafazası ve kullanımı ile yönetim hesabının verilmesi, merkez ve taÅŸrada taşınır yönetim sorumlularıyla bunlar adına görev yapacak olanların belirlenmesi ve kamu idareleri arasında taşınırların bedelsiz devri ile tahsisine iliÅŸkin esas ve usulleri belirlemektir. Görevi kayıtlarını tuttuÄŸu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmaktır.
- Taşınır Kontrol Yetkilisi: Taşınır kayıt yetkilisinin yapmış olduÄŸu kayıt ve iÅŸlemler ile düzenlediÄŸi belge ve cetvellerin mevzuata ve mali tablolara uygunluÄŸunu kontrol eden, Harcama Birimi Taşınır Mali Yönetim Hesabı Cetveli’ ni imzalayan ve bu konularda harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevli
- Üniversite: Kütahya Dumlupınar Üniversitesini,
- Üye: Kütahya Dumlupınar Üniversitesinde çalışan Akademik ve İdari personel, ön lisans, lisans ve lisansüstü öÄŸrenci ile protokol yapılan üniversiteler akademik personelini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş Amacı ve Şekli
Kuruluş amacı ve şekli
MADDE 5- (1) Kütüphaneler, Üniversitenin eÄŸitim-öÄŸretim ve araÅŸtırma ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kurulan ve hizmet veren kurumlardır. Üniversite kütüphaneleri bu amacı gerçekleÅŸtirmek üzere;
a) Gereken her türlü bilgi ve belgeyi saÄŸlar.
b) SaÄŸlanan bilgi ve belgeleri bütün araÅŸtırmacıların, üniversite öÄŸrencilerinin ve çalışanlarının kullanımına sunulacak ÅŸekilde düzenler.
c) Mevcut bilgi kaynaklarından en iyi yararlanılmasını saÄŸlamak amacıyla her düzeydeki kullanıcıya hitap edecek ÅŸekilde kurum içi ve dışında hizmet verir.
ç) Üniversite kütüphanecilik bölümleri öÄŸrencilerinin zorunlu uygulama ve staj programlarının yürütülmesine yardımcı olur.
(2) Üniversite'deki kütüphane hizmetlerinin, tek bir merkezi kütüphane çerçevesi içinde örgütlenmesi ve yürütülmesi esastır. Teknik hizmetleri, merkezi kütüphaneden yürütülmek ÅŸartıyla merkez yerleÅŸkenin bulunduÄŸu yerleÅŸim alanı dışındaki diÄŸer yerleÅŸkeler için birer baÄŸlı birim kütüphanesi kurulabilir. Bölümler ve daha alt düzeydeki birimler için ayrı ayrı kütüphaneler kurulamaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Örgütlenme ve Yönetim
Daire Başkanı
MADDE 6- (1) Daire BaÅŸkanı, Rektör tarafından atanır. Dairenin yöneticisi ve temsilcisidir. Dairenin harcama yetkilisi olup stratejik plan çerçevesinde dairesinin bütçesini hazırlar ve RektörlüÄŸe sunar. Dairede çalışan bütün görevliler üzerinde genel yönetim, denetim, iÅŸ bölümü yapma, çalışma düzeni kurma, yetiÅŸtirme, hizmet içi eÄŸitimi saÄŸlama görev ve yetkilerine sahiptir. Bu görev ve yetkilerini genel yönetim ilkeleri doÄŸrultusunda ve bu yönerge hükümlerine göre örgüt yapısı içinde yürütür. Üniversitedeki eÄŸitim, öÄŸretim ve araÅŸtırma faaliyetlerinin gerektirdiÄŸi her türlü bilgi kaynaklarını saÄŸlar ve hizmete sunar. Üniversitedeki kütüphane hizmetlerinin, modern kütüphanecilik iÅŸlem ve teknikleri açısından yürütülmesini saÄŸlar, denetler ve organize eder. Kullanıcıların bilgi hizmetlerinden daha hızlı ve etkin bir ÅŸekilde yararlanmalarını saÄŸlar. Kütüphane hizmetlerinin aksamadan yürütülebilmesi için yeterli personel kadrosunu oluÅŸturarak, çalışma ve denetimi saÄŸlar. Kütüphaneler arasında koordinasyon saÄŸlar. Yapılan faaliyetlerle ilgili (6 aylık -yıllık) rapor hazırlayıp ilgili birimlere gönderir. Kütüphane Koleksiyonunun belirlenen politikalar çerçevesinde oluÅŸmasını, geliÅŸtirilmesini ve korunmasını saÄŸlar. Kütüphanecilik alanındaki geliÅŸmeleri izleyerek teknolojik yeniliklerin kütüphaneye girmesi için çalışmalar yapar. Kütüphanede kullanılan her türlü araç, gereç, bilgisayar vb. malzemelerin en yeni teknoloji ile düzenli olarak yenilenmesini saÄŸlar. Teknik iÅŸler, okuyucu hizmetlerinin standartlaÅŸmasını saÄŸlayıp denetimini yapar. Rektörlükçe verilecek diÄŸer benzer görevleri yürütür.
Kütüphane hizmetleri ÅŸube müdürü
MADDE 7- (1) Personelle ilgili her türlü izin iÅŸlemleri ile mesai saatlerine olan uyumu takip eder. Kütüphanede tutulacak nöbet listesini hazırlar duyurur ve takibini yapar. Personelin çalışma alanındaki her türlü görev ve sorumluluklarının yapılıp yapılmadığını kontrol eder. Kütüphane hizmetlerinin zamanında ve doÄŸru bir ÅŸekilde yapılmasını saÄŸlar ve gerekli önlemleri alır. Personelin görev alanlarında doÄŸacak sorunlara karşı önlem alır, görev deÄŸiÅŸiklikleri hakkında Daire BaÅŸkanını bilgilendirir. Kütüphanede görevli sürekli iÅŸçi personelinin izin iÅŸlemlerini takip eder ve ilgili birimleri bilgilendirir. Kütüphanede görevli sürekli iÅŸçi personelinin iÅŸ ve iÅŸlemlerinden BaÅŸkan’a karşı birinci derecede sorumludur. Kütüphanede çalıştırılacak kısmi zamanlı öÄŸrencilerin görevlendirilmesi, iÅŸ ve iÅŸlemlerinin takibini yapar. Veri tabanları firmaları tarafından verilecek eÄŸitimleri planlar ve koordine eder. BaÅŸkanlığa gelen firma temsilcilerini karşılar ve onları yönlendirir. Kütüphanenin sosyal medyada olan faaliyetlerini takip eder, yönlendirir. Kütüphaneye ait olan totemlerin güncelliÄŸini denetler ve takip eder. Totemlerde reklam yayımlanması durumunda bununla ilgili iÅŸ ve iÅŸlemleri denetler, koordine eder. Kayıp Kitap Komisyonu ve DeÄŸer Tespit Komisyonunun doÄŸal üyesidir. Okuyucu Hizmetleri, Teknik Hizmetler, Kataloglama Hizmetleri, otomasyon hizmetlerinin her türlü iÅŸ ve iÅŸlemlerinden sorumludur. Kütüphanede yapılacak sayım iÅŸlemlerini takip ve organize eder. Dijital Kütüphaneden birinci derecede sorumludur. Otomasyon programı ve kullanılan tüm cihaz ve programlar ile ilgili çıkacak sorunlara çözüm arar, birimde çözülemeyen sorunları ilgili firmaya bildirir ve süreci takip eder. Kütüphaneden hizmet alan tüm akademik, idari personel ve öÄŸrencilerin sorunlarına çözüm getirir. Sorunu baÅŸkana iletir. Çözümün takibini yapar. Kütüphaneye verilen Bağış Kitaplarını Yönergeye uygun olarak teslim alır, bununla ilgili iÅŸ ve iÅŸlemleri yürütür. Süreli yayınların düzenli bir ÅŸekilde gönderilip gönderilmediÄŸini kontrol eder. Yeni süreli yayın isteklerini BaÅŸkana bildirir. Görme ve iÅŸitme engelli okuyucular için alınması gereken tedbirleri ve bunlarla ilgili her türlü iÅŸ ve iÅŸlemleri takip eder. Daire BaÅŸkanınca verilen diÄŸer görevleri yerine getirir.
Yazı iÅŸleri ÅŸube müdürü
MADDE 8- (1) BaÅŸkanlığa gelen her türlü yazışmayı takip eder, BaÅŸkana bilgi verir. BaÅŸkanlıktan çıkacak her türlü yazışmayı zamanında ve doÄŸru bir ÅŸekilde gönderilmesini saÄŸlar ve süreci takip eder. Kütüphaneye alınan her türlü demirbaÅŸ, taşınır ve taşınmaz malların satın alma evraklarını düzenler. Teslim alma komisyonunda doÄŸal üye olarak yer alır. Kütüphaneye ait her türlü demirbaÅŸ, taşınır ve taşınmaz malın etkin bir ÅŸekilde kullanılması, zarar verilmemesi için gerekli tedbirleri alır. Okuyucudan tahsil edilen ücretleri yönergede belirtildiÄŸi ÅŸekilde Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığına teslim eder. Kütüphanede yapılacak sayım iÅŸlemlerini takip ve organize eder Akademisyen ve öÄŸrencilerin kitap ve materyal isteklerini zamanında takip ederek saÄŸlama birimi ile koordineli çalışır. Personelin maaÅŸ, yolluk vs. gibi iÅŸlemlerinin yapılmasını takip eder. BaÅŸkanlık tarafından hazırlanacak faaliyet raporu için hazırlık yapar ve süresinde BaÅŸkana sunar. BaÅŸkanlığın vizyon ve misyonunu geliÅŸtirecek çalışmalar yapar. Kayıp Kitap Komisyonu ve DeÄŸer Tespit Komisyonunun doÄŸal üyesidir. Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisinin yaptığı her türlü iÅŸ ve iÅŸlemi takip eder, uygunluÄŸunu denetler. Kütüphaneye gerekli demirbaÅŸ, her türlü taşınır, taşınmaz malın alımı için yapılacak iÅŸ ve iÅŸlemleri takip eder. Kütüphanenin doÄŸalgaz kullanımını, telefon faturalarını takip eder. Gerekli önlemleri alarak BaÅŸkana bildirir. Kütüphanede resmi tatil günlerinde yapılması gereken iÅŸ ve iÅŸlemleri takip eder.
Zarar görmüÅŸ kitapların, süreli yayınların ciltlenmesi iÅŸ ve iÅŸlemlerini takip eder. Kütüphaneye gönderilen kargonun teslim alınmasını ve takibini yapar. Kütüphane ilan panolarına asılacak her türlü afiÅŸ, reklam vs. gibi konularda BaÅŸkanı bilgilendirir, kontrolünü yapar. Konferans Salonunun kullanımını ve organizesini takip eder. Daire BaÅŸkanı tarafından verilen diÄŸer görevleri yerine getirir.
Kütüphane hizmetleri
MADDE 9- (1) Kütüphane hizmetleri, Teknik Hizmetler ve Okuyucu Hizmetleri olmak üzere iki grup halinde düzenlenir ve yürütülür:
- Teknik hizmetler bölümü: Teknik Hizmetler, bütün kütüphane materyalinin seçiminden okuyucuya sunulacak duruma getirilinceye kadar yapılan iÅŸlerin tamamıdır. Teknik Hizmetler Bölümü ayrıca koleksiyonun güncel tutulması amacıyla yıpranmış materyalin onarımı ve süreli yayınların cilde gönderilmesi hizmetlerinden sorumludur. Teknik Hizmetleri oluÅŸturan birimler ÅŸunlardır:
- SaÄŸlama Birimi
- Kataloglama Birimi
- Süreli Yayınlar Birimi
- Otomasyon Hizmetleri Birimi
- Bu birimlerin görevleri ÅŸunlardır:
- SaÄŸlama Birimi: Üniversite eÄŸitim ve öÄŸretimini destekleyecek, araÅŸtırmalarda yardımcı olacak kitap ve benzeri koleksiyonu oluÅŸturmak ve geliÅŸtirmek için seçmek, satın almak, bağış ve deÄŸiÅŸim yoluyla temin etmek, Koleksiyon geliÅŸtirme çalışmalarında Akademik ve idari personel ile öÄŸrencilerin aktif katılımları saÄŸlamak amacıyla yapılan anketler, gelen dönütler ve alınan istatistikler doÄŸrultusunda her yılın Nisan ve Ekim ayının ikinci haftasında ihtiyaçları tespit etmek ve bir sonraki yıl faaliyet programlarında bütçe imkanlarınca yer vermek.
- Kataloglama Birimi: SaÄŸlanan kütüphane materyallerini çaÄŸdaÅŸ bilimsel yöntemler uyarınca kataloglamak, sınıflandırmak, etiketleme vb. iÅŸleri yapmak ve kütüphane otomasyon programına kaydetmek, kullanıcıların yararlanmasına hazır hale getirmek, Yıpranan kitapları hizmet alım yoluyla bütçe imkânları doÄŸrultusunda ciltlemek.
- Süreli Yayınlar Birimi: Süreli Yayın Koleksiyonunu oluÅŸturmak ve geliÅŸtirmek için seçim, satın alma, bağış ve deÄŸiÅŸim yoluyla yayın saÄŸlamak ve bunları belli bir düzen içinde kullanıma sunmak, Süreli yayınları devam eden takvim yılında bütçe imkânları doÄŸrultusunda hizmet alımı yoluyla ciltlemek.
- Otomasyon Hizmetleri Birimi: Kütüphane web sayfasını ve sosyal medya hesaplarını düzenlemek, geliÅŸtirmek ve yenilemek, kütüphane otomasyon programını geliÅŸtirmek ve yenilikleri takip etmek, kütüphane bilgisayarlarındaki sorunları gidermek, eÄŸitimde kullanılacak yeni teknolojileri takip etmek ve bunları duyurmakla sorumludur.
(2) Okuyucu hizmetleri bölümü: Kütüphane bilgi kaynaklarından ve kütüphaneden okuyucuların en verimli ÅŸekilde yararlanmalarını saÄŸlayan hizmetlerdir. Okuyucu Hizmetlerini oluÅŸturan birimler ÅŸunlardır:
- Ödünç Verme Birimi
- Kütüphaneler arası (ILL) iÅŸbirliÄŸi Birimi
- Referans Birimi
ç) e-Kaynak Birimi
(3) Bu birimlerin görevleri ÅŸunlardır:
- Ödünç Verme Birimi: Kütüphane koleksiyonundan okuyucunun yararlanmasını saÄŸlamak amacıyla her türlü hizmeti geliÅŸtirmek. Okuyucuların aradıkları yayınlara kolayca ulaÅŸmalarını saÄŸlamak. Ödünç alınan materyallerin kütüphaneye iadelerinin takibini yapmak. Ek kullanım bedellerini tahsil etmek. Görsel ve iÅŸitsel araç, gereç ve materyali kullanıcıların hizmetine hazır bulundurmak. Kat görevlilerince Okuyucu salonları ile kitap raflarını düzenlemek ve düzgün bir ÅŸekilde tutulmasını saÄŸlamak. Daire BaÅŸkanlığınca Ödünç Biriminde ve katlarda çalışan personel için ayrıca çalışma talimatı hazırlanarak çalıştıkları bölüme asmak.
- Kütüphaneler Arası (ILL) İşbirliÄŸi Birimi: Kütüphanede bulunmayan materyalin, Kütüphaneler arası Ödünç Verme Sistemi (ILL) çerçevesinde yurtiçi ve yurtdışı kurumlardan ve kendi kurumundan gelen istekleri saÄŸlamak ve takip etmek. Bu konu ile ilgili kurulmuÅŸ ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluÅŸlarla iÅŸbirliÄŸi yapmak.
- Referans Birimi. Kütüphane koleksiyonu ve kullanımın, Üniversite içinde ve dışında okuyucuya tanıtımını saÄŸlamak. Kütüphane materyalinin kullanımına yardımcı olmak amacıyla hizmet içi eÄŸitim programları düzenlemek. Bibliyografya taramaları yapmak, yeni çıkan yayınları okuyucuya duyurmak ve enformasyon hizmetlerini yürütmek. Kullanıcıların memnuniyetinin ölçülmesi amacıyla çeÅŸitli araÅŸtırma yöntemlerini içeren çalışmaları hazırlamak ve uygulamak. Akademik personel ve öÄŸrencilerin araÅŸtırma yaptıkları her türlü kitap, yayın, makale, sempozyum gibi kaynaklara ulaÅŸabilmesi için yardımcı olmak. Kütüphanenin kullanım oranları ile ilgili istatistikler yapmak. Veri tabanlarından elde edilen verilerin okuyucuya iletilmesini saÄŸlamak. Üniversitenin bilim çıktılarını takip ederek rapor etmek ve BaÅŸkanlığa sunmak.
- Kütüphanenin abone olduÄŸu veri tabanlarının kullanım istatistiklerini takip etmek. Elektronik veri tabanlarının verimli bir ÅŸekilde kullanılmasını saÄŸlamak amacı ile yeni aboneliklerin deneme eriÅŸimlerini duyurmak, kullanıcı eÄŸitimleri vermek, kullanıcı istatistiklerini tutmak ve verimli kullanılması için politikalar geliÅŸtirmek. Veri tabanları sorumluları ile iletiÅŸime geçerek eÄŸitimler düzenlemek. Akademisyen ve öÄŸrencilerin veri tabanlarından yararlanması için Referans Birimi ile koordineli çalışmak. Akademisyenlerden gelen veri tabanı alım isteklerini takip etmek ve deÄŸerlendirme anketleri düzenlemek. Gelen talepleri Aralık ayında Rektörlük Makamına sunmak. Deneme eriÅŸimleri için veri tabanı yetkilileri ile görüÅŸmek.
d) Akademik takvimin baÅŸlangıcının ikinci haftasında tanımlanan paydaÅŸlarla bir toplantı yapılarak yeni durumlar ortaya konulur. OlaÄŸanüstü durumlarda da güncelleme yapılabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kütüphane Kullanım KoÅŸulları
Üyeler
MADDE 10- (1) Kütahya Dumlupınar Üniversitesinde çalışan akademik ve idari personel,
ön lisans, lisans ve lisansüstü öÄŸrencileri ile protokol yapılan üniversitelerin akademik personeli kütüphaneye üye olabilirler.
(2) Üyeler, kiÅŸisel bilgilerindeki deÄŸiÅŸiklikleri zamanında kütüphaneye bildirmekle
yükümlüdürler.
Üye olmayanlar
MADDE 11- (1) 10. Maddenin 1. fıkrasında belirtilen tanımlamaya uymayan kullanıcı,
kütüphaneye üye olamaz ve bilgi kaynaklarını ödünç alamaz ancak bilgi kaynaklarından kütüphane içerisinde yararlanabilir.
Kullanıcılar
MADDE 12- (1) Kütüphaneye üye olup olmadığına bakılmaksızın tüm kullanıcılar,
Kütüphane Yönergesine uymakla yükümlüdür.
(2) Kullanıcı, bilgi kaynaklarından yararlanırken Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’na uymakla yükümlüdür. Kullanıcı, bu maddeye muhalefetinden dolayı Üniversite’ye hiç bir hukuki sorum-luluk yükleyemez.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ödünç Verme Kuralları
Ödünç verme kuralları
MADDE 13- (1) Üyeler bilgi kaynaklarını ödünç alırken, üniversite veya kurum kimlik
kartlarını göstermek zorundadırlar. Kimlik kartını kaybeden personel, Personel Daire BaÅŸkanlığı’ndan; öÄŸrenci, ÖÄŸrenci İşleri Daire BaÅŸkanlığı’ndan belge getirmek zorundadır.
(2) BaÅŸka bir üyenin kimlik kartıyla bilgi kaynakları ödünç alınamaz ve süre uzatma iÅŸlemi yapılamaz.
(3) Üzerinde iade tarihi geçmiÅŸ bilgi kaynağı bulunan kullanıcı, bu bilgi kaynağını iade etmeden ve ek kullanım bedeli ödemeden yeni bilgi kaynağı ödünç alamaz ve süre uzatma iÅŸlemi yapamaz.
(4) Kütüphane, gerekli gördüÄŸü durumlarda iade tarihini beklemeksizin ödünç alınan bilgi kaynaklarının iadesini isteme hakkına sahiptir. Kullanıcıya haber verildikten sonra bilgi kaynağının en geç 3(üç) gün içinde iadesi zorunludur. Belirtilen sürede iade edilmeyen bilgi kaynakları için Madde 14’a göre ek kullanım bedeli uygulanır.
(5) Ödünç verilmeyecek kütüphane materyalleri:
- BaÅŸvuru kaynakları (Ansiklopedi, Sözlük vb.)
- Tezler
- Görsel-İşitsel Araçlar
ç) Süreli Yayınlar
- Müzik Notaları
- Atlas ve Haritalar
- Yazma ve Nadir basma Eserler
- Daire BaÅŸkanlığı tarafından belirlenen ve kütüphane dışına çıkarılmasında sakınca bulunan materyaller
- Ödünç alınan kitapların, geç iadesi durumunda Madde 14’a göre ek kullanım
bedeli uygulanır.
- Kütahya Dumlupınar Üniversitesi akademik/idari üyelerinin ödünç aldığı bilgi kaynaklarının kargo ile iadesinde, kargodan kaynaklanan gecikmelerde ek kullanım bedeli uygulanmaz. Kargoda kaybolursa sorumluluk ve kargo bedeli kullanıcıya aittir.
- Ödünç alınan bilgi kaynaklarının iade tarihinden önce, üyenin kurum adı uzantılı elektronik posta adresine ve telefona (sms) sistem tarafından uyarı notu gönderilir. Ancak kütüphaneden ödünç alınan bilgi kaynaklarının iade tarihlerinin takibi kullanıcıya aittir. Sistem tarafından gönderilen uyarı notunun herhangi bir sebeple alınmamış olması, gecikmeden kaynaklanan yaptırımların uygulanmaması için geçerli neden olarak kabul edilmez. Ödünç alınan ve gününde iade edilmeyen bilgi kaynakları için 3 günlük aralıklarla 3 (üç) kez mail yoluyla hatırlatma yazısı gönderilir. Bilgi kaynağı 1 (bir) ay içinde iade edilmezse kayıp kabul edilir ve kütüphane bilgi kaynaklarının iadesinin gecikmesi durumunda Madde 14’a göre ek kullanım bedeli, Kaybetme ve zarar verme durumunda uygulanacak kurallar uygulanır.
- Üyelerle ilgili bilgiler, baÅŸka kullanıcılara verilmez.
ALTINCI BÖLÜM
Kurallara İlişkin Esaslar
Kurallara iliÅŸkin esaslar
MADDE 14- (1) Akademik ve idari Personel ödünç verme kuralları:
- Akademik personel, toplam 15 kitabı 30 gün süreyle ödünç alabilirler. İstemesi durumunda 15 kitabın 5’ini ders kitabı olarak bir dönemlik ödünç alabilir.
- İdari personel, 15 kitabı 30 gün süreyle ödünç alabilir.
- Tüm Personel, Sistem Üzerinden 3 adet bilgi kaynağı ayırtabilir. Kitaplar için 3 kez süre uzatma iÅŸlemi yapabilir. Ayrıca bilgi kaynaklarını 3 gün içinde ödünç almazsa ayırtma iÅŸlemi sistem tarafından iptal edilir.
(2) ÖÄŸrenci ödünç verme kuralları:
- Doktora öÄŸrencisi, 15 kitabı 30 gün ödünç alabilir.
- Yüksek lisans öÄŸrencisi, 15 kitabı 30 gün süreyle ödünç alabilir.
- Lisans ve ön lisans öÄŸrencisi, 5 kitabı 15 gün süreyle ödünç alabilir.
ç) Tüm ÖÄŸrenciler, baÅŸka bir kullanıcı tarafından ayırtılmamış ise; kitaplar için 3 kez süre uzatma iÅŸlemi yapabilir. Sistem üzerinden 3 adet bilgi kaynağı ayırtabilir. Ayırttığı bilgi kaynaklarını 3 gün içinde ödünç almazsa; ayırtma iÅŸlemi sistem tarafından iptal edilir.
(3) DiÄŸer Kullanıcılar ödünç verme kuralları: Kütüphaneler Arası Ödünç Verme (ILL) sistemiyle kütüphaneden yararlanan akademik ve idari personel 5 kitabı; 30 gün süreyle ödünç alabilir. Süre uzatma iÅŸlemi yapamaz. DiÄŸer kütüphanelerden ödünç kitap almak isteyen Dumlupınar Üniversitesi akademik ve idari personeli, ilgili kütüphanenin ödünç verme kurallarına uymakla yükümlüdür. ILL Hizmetleri için kargo ücretlerinden baÅŸka ücret alınmaz, Ancak geciktirme, kaybetme ve zarar verme durumunda ücretlerini karşılar.
(4) Geciktirme, Kaybetme ve Zarar Verme durumunda uygulanacak kurallar:
a) Kütüphane’nin Ödünç Verme Birimi’nden ödünç alınan bilgi kaynaklarının öÄŸrenciler tarafından geciktirilmesi durumunda ilk 3 gün ceza yansıtılmaz. 4. gün 4 günlük ek kullanım bedeli hesaba iÅŸlenir. 1 ile 7 gün arası günlük bilgi kaynağı başına 0,25 TL, 8. günden itibaren bilgi kaynağı başına günlük 0,50 TL ek kullanım bedeli alınır. Ek kullanım üst limiti bir kitap için 70 TL dir. Gecikmeye birden fazla kitabın kalması durumunda her kitap için üst limit 70 TL olarak uygulanır. Akademik ve İdari Personelin bilgi kaynağını teslimde geciktirmesi durumunda dördüncü ayın sonunda ilgili Rektör Yardımcısından yazı gönderilir. Bilgi kaynağı teslim edilene kadar yeni kaynak verilmez.
b)Kütüphane içerisinde veya dışında, bilgi kaynaklarına herhangi bir sebeple zarar veren kullanıcılardan, bilgi kaynağının yenisinin saÄŸlaması istenir. Kullanıcının bilgi kaynağını saÄŸlayamaması durumunda; baskısı tükenmiÅŸ ise ( c ) bendi uygulanır.
c) Baskısı tükenmiÅŸ kitapların kaybedilmesi veya zarar görmesi durumunda bilgi kaynağının piyasa deÄŸeri saptanabiliyorsa; temin edileceÄŸi para biriminin TL karşılığı, kütüphane’nin iÅŸlem yaptığı günün Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanarak alınır. Bilgi kaynağının piyasa deÄŸeri saptanamıyorsa, Kayıp Kitap DeÄŸerlendirme Komisyonu tarafından deÄŸeri saptanır.
ç) Bağış/deÄŸiÅŸim yoluyla kütüphaneye saÄŸlanan bilgi kaynaklarının seçiminde ve deÄŸeri saptanamayan bilgi kaynaklarının deÄŸerinin belirlenmesinde, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı’nca oluÅŸturulacak Kayıp Kitap DeÄŸerlendirme Komisyonu yetkilidir.
d) Kütüphane kullanıcısından ek kullanım bedeli olarak tahsil edilecek ücretler post cihazı makbuz karşılığı yapılır. 5 TL’nin altındaki ek kullanım bedeli kullanıcı hesabında borç kaydı ile bekletilebilir. Ancak öÄŸrenci iliÅŸik kesme durumunda ise bu ek kullanım bedeli de tahsil edilir.
e) Ek kullanım bedellerinde herhangi bir ÅŸekilde indirim yapılmaz. Gün sonunda otomasyon programından kontrolü yapılarak günlük toplam ücret için Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığı’nın tahsilat makbuzuna iÅŸlenir. Toplanan bedelin haftanın son iÅŸ günü Strateji GeliÅŸtirme Daire BaÅŸkanlığı’na yatırılması zorunludur.
f) Gecikme ve kaybetme ve zarar verme bedelleri her yılbaşında Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Koleksiyon Geliştirme Politikası İlkeleri
Politika ilkeleri
MADDE 15- (1) Kütüphane koleksiyon geliÅŸtirme politikası, üniversitenin eÄŸitim, öÄŸretim, araÅŸtırma alanları ve kültürel ihtiyaçları doÄŸrultusunda belirlenmektedir. Üniversite koleksiyonunun geliÅŸtirilmesi için belirlenen ilkelere göre, seçtiÄŸi bilgi kaynaklarını satın alabilir, diÄŸer üniversiteler ve kurumlarla yayın deÄŸiÅŸimi yapabilir ve bireysel veya kurumsal bağışları kabul edebilir.
(2) SaÄŸlanacak her türlü bilgi kaynağı, aÅŸağıdaki genel ilkelere göre seçilir:
- Seçilen kaynaklar, Üniversitede verilen bütün eÄŸitim-öÄŸretim alanları ve yapılan araÅŸtırmaları destekleyici düzeyde ve nitelikte; bilim dalları/konuları açısından uygun olmalıdır.
- Seçimde, koleksiyonun bütünü ve eÄŸitim-öÄŸretimdeki öÄŸretim elemanı/öÄŸrenci oranı arasındaki denge korunarak, yetkin ve/veya güncel bilgiyi içermesine dikkat edilmelidir.
- Koleksiyon, kullanıcıların bilgi gereksinimlerini karşılayacak ÅŸekilde konu, dil ve tür açısından yeterli çeÅŸitlilikte olmalıdır.
ç) Kullanıcıların kültürel geliÅŸimlerini ve ders dışı zamanlarını da deÄŸerlendirmelerini saÄŸlayacak, düzeylerine uygun edebi ve kültürel eserler bulundurulmalıdır.
- ÖÄŸretim elemanlarının eÄŸitim–öÄŸretim ve araÅŸtırma için önerdikleri kaynakların, koleksiyon bütünlüÄŸü ve gereksinimler doÄŸrultusunda satın alınmasına öncelik verilir.
- Satın alınan/kiralanan ve/veya açık eriÅŸimli elektronik kaynakların seçiminde de aynı esaslar dikkate alınır.
(3) Değişim ve bağış olarak sağlanacak bilgi kaynakları ile ilgili ilkeler:
- İkinci fıkrada belirtilen genel esaslar, deÄŸiÅŸim ve bağış olarak saÄŸlanan bilgi kaynakları için de geçerlidir. Ayrıca aÅŸağıdaki hususlar da göz önünde bulundurulur.
- Kütüphane, bağış yapılan bilgi kaynaklarının koleksiyona eklenip eklenemeyeceÄŸi ve hangi bölümde yer alacağı konusunda karar verme hakkına sahiptir.
- Kütüphane, bağış yapılan bilgi kaynaklarının listesinin duyurusunun yapılmasından sorumlu deÄŸildir. Bununla beraber bağış yapılan bilgi kaynaklarının listesi tutulmaktadır.
ç) Koleksiyona eklenmeyen bilgi kaynakları, bağış yapan kiÅŸiye tekrar iade edilebilir. DiÄŸer
üniversite kütüphanelerine ya da istekte bulunan her türlü okul kütüphanesine hibe
edilebilir.
- Genel esaslar doÄŸrultusunda, diÄŸer üniversiteler ve/veya kurumlar ile Üniversitemiz arasında yayın deÄŸiÅŸimi yapılabilir ve/veya bağış olarak alınabilir.
- Yazarların/emeÄŸi geçenlerin yayınları ile bireylerin sahip oldukları bilgi kaynakları (kitap, dergi, cd, dvd vb.) yukarıdaki esaslar doÄŸrultusunda, kütüphaneye bağış olarak kabul veya red edilebilir.
- DeÄŸiÅŸim/bağış yapılmak istenen kaynakların bir listesinin, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığına iletilerek ön görüÅŸ istenmesi tercih edilir. Bu liste üzerinden Koleksiyon GeliÅŸtirme Politikası İlkelerine uyanların kabulü hususunda uzman kütüphanecinin (gerektiÄŸinde ilgili akademik birimden bir akademisyenden görüÅŸ alınabilir.) görüÅŸü ve/veya Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanı’nın onayı ile alınacak kaynaklar seçilerek ilgili bireylere/kurumlara bildirilir.
- Kütüphane koleksiyonu için uygun olan bilgi kaynakları, diÄŸer bilgi kaynakları için yapılan iÅŸlemlere tabi tutulur ve koleksiyona eklenir. Bağış yapan kiÅŸiye veya kuruma Üniversitemiz adına teÅŸekkür mektubu gönderilir.
(4) Koleksiyona alınmayacak nitelikteki bilgi kaynaklarına ilişkin esaslar:
a) AÅŸağıda sayılan nitelikteki kaynaklar, bir üniversite kütüphanesinin koleksiyonunda bulunmasının uygun olmaması nedeniyle deÄŸiÅŸim/bağış için kabul edilmez:
- Yargı kararı ile yasaklanmış olanlar,
- Konu ve dil açısından Üniversite’nin düzeyine uymayanlar,
- El yazması ve nadir basma eser niteliÄŸi olanlar dışında, güncelliÄŸini yitirmiÅŸ olanlar,
- Kopya ile çoÄŸaltılmış (fotokopi vb.) ve/veya telif hakkı sorunu yaratacak olanlar,
- Kitap bölümü ve dergilere ait makalelerin ayrı baskıları,
- Cilt bütünlüÄŸü saÄŸlanamayan dergi, ansiklopedi vb. çok ciltli eserler,
- Fiziksel durumu uygun olmayan ve yıpranmış olanlar,
- Kütüphane koleksiyonunda mevcut olanlar (çok kullanılan yayınlar alınabilir).
- Değişimle ve/veya bağış olarak alınmış, ancak yukarıda sayılan nedenlerle
koleksiyona dâhil edilmesi uygun görülmeyen kaynaklar, gereksinim duyan baÅŸka kütüphanelere bağışlanabilir veya geri iade edilebilir.
- Bağışlanacak kaynaklar, gönderilecek kütüphanelerin türleri dikkate alınarak amaç ve
gereksinimlerine göre seçilir.
Kurallara riayet
Madde 16- (1) Kütüphaneden izinsiz materyal çıkarılmasını önlemek için her türlü tedbir alınır. Kütüphaneden yararlananlar, ödünç aldıkları materyalleri iyi kullanmakla ve belirtilen tarihte geri vermekle yükümlüdür. Kurallara uymayanlar hakkında yasal iÅŸlem uygulanır.
Çalışma saatleri
Madde 17- (1) Kütüphanenin akademik takvime baÄŸlı olarak çalışma saatleri ÅŸu ÅŸekildedir:
- Kütüphane giriÅŸi çalışma salonu 24 saat açıktır.
- Akademik takvimde belirtilen tarihlerde eÄŸitim öÄŸretimin olmadığı dönemlerde (08.30 – 12.30), (13.30-17.30) mesai saatleridir. EÄŸitim öÄŸretimin olduÄŸu dönemlerde ise (yaz okulu hariçtir) (17.30-19.00) arası kütüphanede görevli memurlar tarafından ödünç verme bankosunda mesai yapılarak okuyucu hizmeti devam ettirilmesi idarenin tasarrufunda ihtiyaca göre belirlenir.
- Ara sınav ve final sınavları dönemlerinde ise, sınavlardan önceki ve sınav haftası (hafta içi 17.30-22.00 arası) mesai yapılır. Sınavdan önceki Cumartesi ve Pazar günleri de 10.00 – 21.00 arası ödünç verme bankosu açık tutularak okuyuculara hizmet verilir.
ç) Gerekli durumlarda Daire BaÅŸkanlığınca mesai saatlerinde deÄŸiÅŸiklik yapılabilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Elektronik Kaynakların Kullanımı
Elektronik kaynakların kullanımı
MADDE 18- (1) Elektronik Kaynakların Kullanım Kuralları şunlardır:
- Elektronik kaynaklara kampüs içerisinden ve dışından sadece Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Akademik ve İdari personeli ile öÄŸrencileri eriÅŸebilir.
- Veri tabanlarından, robot ve benzeri yazılımlar kullanılarak, çok sayıda yayın kopyalanamaz veya sistematik biçimde kiÅŸisel bilgisayarlara ya da harici belleklere aktarılamaz.
- Veri tabanlarından kopyalanan makale, kitap, tez vb. dokümanların bir bölümü ya da tamamı, veri depolama araçları ya da e-posta listeleri aracılığı ile dağıtılamaz ve Üniversite dışındaki kiÅŸi ya da kurumlara gönderilemez.
ç) Açık EriÅŸim sistemine yüklenen tezler yazarların izin verdiÄŸi ölçüde eriÅŸime
açılmaktadır.
- Yıl yada eriÅŸim alanına baÄŸlı olarak sınırlı yada sınırsız eriÅŸim seçenekleri tez yazarları tarafından belirlenir.
- Veri tabanının satılması, içeriÄŸinin dağıtılması yasaktır.
- Veri tabanından indirilen kayıtlar üzerinde deÄŸiÅŸiklik yapılması ya da bunlardan yararlanılarak benzer çalışmaların yaratılması yasaktır.
- Yukarıdaki kurallara uymayan kullanıcı, hakkında gerekli yasal iÅŸlem yapılmak üzere Rektörlük Makamına bildirilir.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Kütüphane İçerisinde Uyulması Gereken Kurallar
Kütüphane içerisinde uyulması gereken kurallar
MADDE 19- (1) Kütüphane ortak çalışma alanlarının, ekipmanlarının ve koleksiyonlarının korunması, koku, gürültü ve kirlilik oluÅŸumunun önlenmesi, temiz ve bakımlı çalışma alanlarının sürekliliÄŸinin saÄŸlanması için kütüphaneye, yiyecek ve içecekle (su hariç) girilemez.
(2) Kütüphane binası içerisinde cep telefonları kapalı veya sessiz konumda tutulur,
- Kütüphane içerisinde izinsiz kamera, fotoÄŸraf makinesi, cep telefonu vb. araçlarla çekim yapılmaz,
- Kullanıcılar, kendi eÅŸyalarından sorumludur. Kaybolan ya da çalınan eÅŸyalardan Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı sorumlu deÄŸildir.
- Okuyucu salonlarında ve koridorlarda yüksek sesle konuÅŸulmaz ve grup çalışması yapılmaz.
- İnternet salonunda kullanıma açılan bilgisayarlardaki içerik kullanımı ve site tercihi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığınca kısıtlanabilir. Kullanımdan doÄŸacak her türlü sorundan kullanıcı sorumludur.
- İnternet salonundaki talebe bakılarak Kütüphane ve Dokümantasyon Daire BaÅŸkanlığı’nca süre kısıtlaması yapılabilir.
- Kütüphane kapanmadan 15 dakika önce ödünç alma ve iade iÅŸlemleri tamamlanır.
- Kütüphanedeki bilgisayarlar sadece eÄŸitim-öÄŸretim ve araÅŸtırmaya yönelik amaçlar için kullanılır.
- Kütüphane kurallarına uyulmaması durumunda kullanıcı, kütüphane personelinin uyarılarını dikkate almakla yükümlüdür.
- Kütüphane bilgi kaynaklarına ve eÅŸyalarına (bilgisayar, masa, sandalye, vb.) herhangi bir ÅŸekilde zarar veren kullanıcı, hakkında gerekli yasal iÅŸlem yapılmak üzere Rektörlük Makamına bildirilir.
- Bilgi kaynaklarının izinsiz olarak kütüphane dışına çıkartılması ya da çıkartılmaya teÅŸebbüs edilmesi durumunda; bu eylemde bulunan kullanıcı hakkında gerekli yasal iÅŸlem yapılmak üzere Rektörlük Makamına bildirilir.
- Çalışma masalarına yer ayırma amaçlı kiÅŸisel eÅŸya bırakılamaz. BoÅŸ masalar düzenli olarak kontrol edilerek sahipsiz kiÅŸisel eÅŸyalar toplanır. Bırakılan ve kaybolan eÅŸyalardan kütüphane sorumlu deÄŸildir.
- Kütüphane içinde ya da bina önlerinde yer alan sigarasız alanlarda sigara içilmez. Uymayanlar hakkında yasaya uygun olarak yaptırım uygulanır.
- Kütüphane içerisinde kütüphane hizmet/kuruluÅŸ amaçlarına ve genel ahlak ilkelerine aykırı hareket edilemez.
- Üniversitemiz birimleri sosyal ve kültürel etkinlikler için daha önceden yazılı izin almak koÅŸuluyla konferans salonundan kütüphane kurallarına uymak ÅŸartıyla yararlanır.
ONUNCU BÖLÜM
Üyelerin Üniversiteden Ayrılmaları Durumunda Uygulanacak Kurallar
Üyelerin üniversiteden ayrılmaları durumunda uygulanacak kurallar
MADDE 20- (1) Üniversite’den emeklilik, istifa veya baÅŸka nedenlerle ayrılan üyelerin, ödünç aldıkları bilgi kaynaklarını iade etmeden iliÅŸik kesme iÅŸlemleri tamamlanmaz.
(2) ÖÄŸrencilerin mezuniyet ve iliÅŸik kesme iÅŸlemleri, bilgi kaynaklarını iade etmeden, varsa ek kullanım bedelini ödemeden yapılmaz.
(3) Ödünç aldığı bilgi kaynağını iade etmeksizin herhangi bir nedenle Üniversite’den ayrılan üye, hakkında yasal iÅŸlem yapılmak üzere Rektörlük Makamına bildirilir.
(4) Üniversiteden uzaklaÅŸtırılan Akademik ve idari personel ile yatay geçiÅŸ yapan veya uzaklaÅŸtırılan öÄŸrencinin kütüphanece iliÅŸiÄŸi kesilerek iÅŸlemleri tamamlanır.
ONBİRİNCİ BÖLÜM
Bağış Kuralları
Bağış kuralları
MADDE 21- (1) Merkez Kütüphanemize özel ve tüzel kiÅŸilerden, ancak üniversite kütüphanesinin amacı ve ilkelerine uyan kütüphane materyali (kitap, süreli yayın, gör-iÅŸit materyali vb.) kabul edilir.
(2) Bağış yapmak isteyenlerin kütüphaneye yaptıkları baÅŸvuru üzerine BaÅŸkanlık tarafından, bağışlanacak koleksiyonun incelenmesi ve gerekli teknik iÅŸlemlerin yapılabilmesi için, Daire BaÅŸkanının baÅŸkanlığında en az üç personelden oluÅŸan bir komisyon bağışı yerinde görüp incelemekle, görevlendirilir.
(3) Kütüphane, özel ya da tüzel kiÅŸilere, kütüphane koleksiyon bağışı yapılması için kendisi de baÅŸvurabilir.
(4) Bağış, ancak komisyonun koleksiyonu incelemesi ve uygun bulmasından sonra kütüphaneye kabul edilir.
(5) Bağışlanacak koleksiyonun el yazmaları ve nadir basma eser niteliğini taşıyan kitap vb.nin dışında kalanlarının basım tarihinin (başvuru tarihinden itibaren) 30 yıldan eski olanları kabul edilmez.
(6) İçerik açısından güncel olmadıkları, tarihi deÄŸer taşımadıkları ya da üniversite kütüphanesinin amacına uygun olmadıkları için kabul edilmeyen kitap vb.nin baÅŸka bir kütüphane türünde deÄŸerlendirilmesi mümkündür. Bağış sahipleri bu konuda komisyon tarafından yönlendirilirler.
(7) Bağışlanmak istenen kitap, süreli yayın vb. içerik açısından kütüphane’nin amacına uygun olsa ve güncel bilgi içerse dahi, cildi parçalanmış, kullanılamayacak derecede yıpranmış, sayfaları yırtık, eksik olanlar bağış olarak kabul edilemezler.
(8) Bağış sahiplerine, yapılan bağış için çaÄŸdaÅŸ kütüphanecilik ilkeleri uyarınca özel bir köÅŸe tahsis edilemeyeceÄŸi bildirilir.
(9) Bağışlanan koleksiyonun devir-teslim iÅŸleri sonunda, kütüphane yönetimi bağış sahiplerine, bağışlanan eserleri içeren resmi teÅŸekkür mektubunu gönderir.
(10) Kütüphaneye (500) cilt eserin üstünde bağış yapanların ismi ve yaptıkları bağışla ilgili bilgi, kütüphane'nin giriÅŸindeki Onur KöÅŸesine asılır.
(11) Kütüphaneye olaÄŸanüstü önemli bağış yapanların adları, Üniversite yönetim kurulu kararı ve Rektörün onayı ile kütüphane'nin bir salonuna verilir.
ONİKİNCİ BÖLÜM
ÇeÅŸitli ve Son Hükümler
İzleme
MADDE 22- (1) Bu yönerge ile ilgili iyileÅŸtirmeler aÅŸağıdaki ÅŸekilde yapılır:
- Üniversitemize gelen ÅŸikayet ve istekler,
- Whatsapp hattına gelen istek ve dilekler,
- İç ve dış paydaÅŸlardan gelen teklifler,
ç) Üniversitemizin çeÅŸitli birimlerinden gelen teklifler.
(2) Yukarıda tanımlanan hususlar Ekim ayında yapılan toplantılarla kararlaştırılarak Senatoya teklif edilir.
Yürürlük
MADDE 23- (1) Bu yönerge, Üniversite Senatosu’nun onayını takip eden iÅŸ gününden
itibaren yürürlüÄŸe girer.
Yürütme
MADDE 24- (1) Bu yönerge hükümlerini Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörü
yürütür.